اخبار و اطلاعیه ها

محفل ملی شعر نیکوکاری در گیلان برگزار شد

بدون دیدگاه

رشت – ایرنا – محفل ملی شعر نیکوکاری پس از استانهای قم و کرمان امروز بیست و یکم اسفندماه مهمان مردم گیلان و شهر رشت بود که در خانه میرزا کوچک خان جنگلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انسانها در سایه نیکوکاری و فضیلت هایی چون گذشت، بخشش، ایثار و هم دلی روح انسانی می یابند و به همین سبب امروز شنبه در آستانه جشن نوروز محفل ادبی برای ترویج فرهنگ نیکوکاری از زبان شعر در گیلان برپا شد.

دبیر نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری در این نشست، احسان و نیکوکاری را از والاترین جنبه‌های اکرام انسانی توصیف کرد و فلسفه نیکوکاری و نیکی به دیگران را در ارتباط مستقیم با ساخته شدن و تربیت انسان عنوان کرد.

حجت الاسلام محمدمهدی خان‌محمدی اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری با هدف ترویج نیکوکاری و به همت مرکز فرهنگ نیکوکاری وابسطه به بنیاد خیریه ” آلاء” و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و معاونت فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود و در این راستا تاکنون دو محفل ادبی در قم و کرمان برگزار شده است.

وی افزود: همدلی، همیاری و یاری‌گری، پرداختن به مصادیق نیکوکاری، آسیب‌های اجتماعی و نیکوکاری در قرآن و سیره اهل بیت(ع) محورهای برگزاری این جشنواره هستند که شاعران آثار خود را در قالب شعر کلاسیک، شعر سپید و نیمایی، شعر کوتاه (رباعی و دوبیتی)، ترانه و شعر محاوره و شعر کودک و نوجوان ارسال کرده اند.

فلسفه نیکوکرداری و نیکو کاری انسان سازی است چرا که انسان ها در سایه فضیلت هایی چون گذشت ، بخشش ،ایثار و هم دلی روح انسانی می یابند و انسان شدن نهایت کمال معنوی است و در آستانه جشن نوروز نیکو کنشی ایرانیان موجب شده تا محافل یاری رسانی به همنوع از جمله جشن هایی چون جشن نیکوکاری پا بگیرد همچنان که در آستانه فرارسیدن مهر ماه جشن عاطفه ها رخ می نماید و خیران به یاری دانش پژوهانی می شتابند که اشتیاق به تحصیل دارند اما متاسفانه بدلیل شرایط مالی از تحصیل باز می مانند .

براساس پژوهش های انجام شده ،حس خوشایند کمک به دیگران ضمن  ایجاد نشاط و آرامش در خیران ،عاملی است برای حل مشکلات اقشار خاص که در نهایت سلامت عمومی جامعه را افزایش می دهد.
نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری در گیلان با هدف ترویج نیکوکاری و با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری رشت و موسسه خیریه نیکوکاران شریف در خانه میرزا کوچک خان جنگلی با حضور جمعی از شاعران استان برگزار شد.

لینک خبر: irna.ir/xjHMSH

لینک بازتاب خبر: www.isna.ir

این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست